
PLM
ÜRÜN YAŞAM DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ
Fikir aşamasından hurdaya ayrılana kadar, ürün yaşam döngüsünü tek platformda yönetin
PLM Nedir?
Ürün yaşam döngüsü yönetimi, mühendislik ve tedarik zincirinden kalite ve üretime kadar ürün yaşam döngüsüne dahil olan herkes için kurumsal çapta işbirliği sağlar. Herkesin merkezi bir kaynaktan çalışmasıyla daha iyi ürünleri pazara daha hızlı sunabilirsiniz.
PLM ile yapabilecekleriniz
İş akışlarını, görevleri ve zamanında bilgiye erişimi otomatikleştirerek karmaşıklığı kontrolle değiştirin.
PLM ve PDM sistemleri arasındaki farklar nelerdir? Neden ikisine de ihtiyacınız var?
PDM ve PLM Sistemleri Ürün Kalitesi ve Proje Yönetimine Nasıl Bir Katkı Sağlar ?
Ürün Veri Yönetimi - PDM

Ürün veri yönetimi (PDM) nedir?
Ürün veri yönetimi, tasarım verilerini ve mühendislik süreçlerini tek bir yerde merkezileştirerek, ürün yaşam döngüsüne dahil olan herkes için zamandan ve emekten tasarruf sağlar. Aşağı akış süreçlerini ve iş akışlarını iyileştirmek için dosyaları hızla bulabilir ve yeniden kullanabilir, revizyonları izleyebilir, işbirliği yapabilir ve ürün verilerini mühendisliğin ötesinde paylaşabilirsiniz.
Tasarım iş akışlarını ve veri paylaşımını mühendisliğin ötesinde iyileştirin
Doğru, zamanında verilerle verimli çalışın ve başkalarıyla işbirliği yapın.
İşbirliği için organize verilerin merkezi kaynağı

-
İnsanların rollerine göre nelere erişebileceğini ve düzenleyebileceğini kontrol edin
-
Üzerine yazılan çalışmaları önlemek için giriş ve çıkış kullanın
-
Veri kaybını önlemek için otomatik yedeklemeler yapın
Değişiklikleri otomatik olarak izleyen, geçmiş dosya sürümlerini koruyan ve tasarımların ve ürün verilerinin tüm geçmişini yakalayan bir sistemde insanların en güncel bilgilerle çalıştığından emin olun.
İnsanları, süreçleri ve verileri birbirine bağlama
-
Herkesin ihtiyaç duyduğu dosyalara ve bilgilere erişim sağlayın
-
Departmanlar ve iş sistemleri arasında veri aktarımını otomatikleştirin
-
Bölümler, bölümler ve coğrafyalar arasında işbirliği yapın
-
Müşteriler, imalat tedarikçileri ve tasarım müteahhitleri ile verileri paylaşın

Darboğazları ortadan kaldıran ve ürün yaşam döngüsü süreçlerini iyileştiren, mühendislik içinde ve ötesinde merkezileştirilmiş ürün verileri mevcuttur. Belgeler, elektronik tablolar, resimler, PDF'ler, CAD verileri ve ilişkili meta veriler dahil olmak üzere tüm dosya türlerini ve bir ürünle ilgili her türlü bilgiyi PDM ile yönetebilirsiniz.
Eşzamanlı tasarım ve daha hızlı ürün geliştirme
Autodesk tasarım araçlarınız ve ürün veri yönetimi arasındaki sorunsuz entegrasyon sayesinde kesintisiz çalışın. Tek bir sistemdeki ürün verileri, ürün bilgilerini e-posta, elektronik tablolar ve verilerin kaybolmasına neden olan diğer yalıtılmış, manuel yöntemlerle paylaşmanın aksine, çapraz işlevli ekiplerin dosyaların üzerine yazmadan eşzamanlı olarak tasarım yapmasına olanak tanır.

-
Verileri hızla bulun ve yeniden kullanın, böylece sıfırdan başlamak zorunda kalmazsınız
-
Çalışırken değişiklikleri, revizyonları ve tasarım geçmişini otomatik olarak izleyin
-
Akıllı geometrik veri arama işleviyle zaman kazanın
Mühendislik malzeme listeleri oluşturun

Bir ürünün işlevsel olarak nasıl tasarlandığına ilişkin ayrıntıları departmanlar arasında etkin bir şekilde izlemek ve iletmek için CAD tasarım verilerinden türetilen bir mühendislik malzeme listesi oluşturun.
Hataları ve gecikmeleri azaltın

Bir ürünün işlevsel olarak nasıl tasarlandığına ilişkin ayrıntıları departmanlar arasında etkin bir şekilde izlemek ve iletmek için CAD tasarım verilerinden türetilen bir mühendislik malzeme listesi oluşturun.
Daha fazla standardizasyon sağlayın

Bir ürünün işlevsel olarak nasıl tasarlandığına ilişkin ayrıntıları departmanlar arasında etkin bir şekilde izlemek ve iletmek için CAD tasarım verilerinden türetilen bir mühendislik malzeme listesi oluşturun.
Malzeme Listeleri - BOM
Daha iyi ürünler, daha iyi BOM yönetimi ile başlar.

Malzeme listesi (BOM) nedir?
Malzeme listesi, bir ürünü oluşturan öğelerin listesidir. Bir ürün reçetesi, madde numaraları, miktarlar, parça açıklamaları, yaşam döngüsü durumu ve diğer özellikler gibi ayrıntıları içerir. Malzeme Listesi yönetimi, ürününüzdeki her bileşeni belgelemenize, izlemenize ve gözden geçirmenize, üretim için bir ürün hazırlamanıza ve daha pek çok şeye yardımcı olur.
Malzeme Listeleri hatalara açık bırakılmayacak kadar önemlidir
Kuruluşunuz genelinde güncel Malzeme Listelerini yönetin, görselleştirin ve paylaşın.
Kapsamlı ve yapılandırılmış Malzeme Listeleri
Yetkili kullanıcıların ihtiyaç duydukları bilgilere ihtiyaç duyduklarında erişebilecekleri merkezi bir sistemde yapılandırılmış ürün reçetelerini ve öğeleri yapılandırın ve yönetin. Bileşen parçası ve montaj bilgilerinin gezinmesi ve anlaşılması kolay olduğundan emin olun. Herkesin doğru sürüme başvurduğundan emin olmak için revizyon kontrolü uygulayın ve aşağı yönlü hata ve yeniden çalışma riskini azaltın.

Konfigüre malzeme listesi görünümleri

İnsanların rolleriyle en alakalı bağlamsal ürün bilgilerini görebilmeleri için birden çok, yapılandırılabilir Malzeme Listesi görünümünü kolayca tanımlayın. Daha iyi karar verme ve daha hızlı iş akışları için kuruluşunuzdaki paydaşlara gerçek zamanlı ürün bilgileri sağlayın. Erişim denetimi tarafından yönetilen belirli iş akışlarına tedarikçileri ve müşterileri dahil edin.
Mühendislik Malzeme Listenizi oluşturun ve paylaşın
Elektronik tabloları manuel olarak yönetmek yerine, mühendislik malzeme listenizi tasarım verilerinizi yönetmek için kullandığınız aynı PDM uygulamasında oluşturun. Bu, en son ürün tasarımı ve geliştirme verileriyle her zaman güncel olmasını sağlar. Ardından malzeme listenizi tedarik, üretim, kalite ve hizmet gibi alt işlevlerle paylaşın, böylece daha iyi ürün performansı ve iş sonuçları için ürünün eksiksiz bir tanımıyla çalışırlar.

PLM ile malzeme listesi yönetimi
Dosya Yönetimi

Ürünle ilgili dosyalar ve belgeler, doğru özelliklerin, prosedürlerin ve çizimlerin kullanılmasını sağlamak için ürün ve ürün reçetelerine yüklenir ve eklenir.
Arama ve Gezinme

Hızlı, sezgisel arama ve "kullanıldığı yerde" özellikleriyle ilgili ürün bilgilerini hızla bulun. Belirli bir tarihte neyin üretildiğini veya teslim edildiğini tam olarak görün.
Malzeme Listesi karşılaştırmaları

Farklı revizyon ve konfigürasyonların malzeme listesi karşılaştırmalarını kolayca gerçekleştirin. Yeni bir ürün sürümü yayınlarken nelerin değiştiğini hızlıca belirleyin. Uyumluluk önlemleri için önceki ürün yinelemelerini analiz edin.
Yeni Ürün Geliştirme
PLM ile yeni ürünleri pazara daha hızlı çıkarın.

Yeni ürün geliştirme nedir?
Yeni bir ürün konseptiniz var. Nereden başlarsınız?
Yeni ürün geliştirme, yeni bir ürünü pazara sunmanın karmaşık sürecini tanımlar. Bu süreçte yer alan birçok adımı yönetmek, ürününüzü zamanında ve bütçe dahilinde kapıdan çıkarmak için çok önemlidir.
Pazara zamanında ve bütçe dahilinde ulaşın
PLM, darboğazları ortadan kaldırmaya ve sürecinizi hızlandırmaya yardımcı olur.
Yapılandırılabilir yeni ürün geliştirme süreci iş akışları
PLM, yeni ürün geliştirmenize dahil olan herkesi uyumlu ve doğru yolda tutan süreç iş akışları sağlar. İş akışlarını kuruluşunuzun tam süreçlerine uyacak şekilde kolayca yapılandırın. Fiyatlandırma, üst düzey malzeme listesi, pazarlama varlıkları ve ürün tanımını tamamlayan diğer veriler gibi ilgili bilgileri ekleyin.

Otomatik durum güncellemeleri
Sorunları ortaya çıkmadan önce tespit etmek için ihtiyaç duyduğunuz görünürlüğü elde edin. PLM'de yönetilen tüm yeni ürün geliştirme/tanıtım iş akışlarınız ile ilerlemenizi merkezi grafik çizelgelerde görsel olarak takip edebilirsiniz. Bu size yeni ürün tanıtım durumunuzu izleme, olası darboğazları hızla belirleme ve çözme ve maliyetli başlatma gecikmelerinden kaçınma olanağı sağlar.

-
Süreçleri renkli durum göstergeleriyle bir Gantt şeması biçiminde görüntüleyin
-
Projenizin ilerlemesinin gerçek zamanlı görünümünü görün ve güncellemeleri paydaşlarla kolayca paylaşın
-
Hızlı hareket etmek ve bunları önlemek için gecikmelerin nerede olabileceğini hızla değerlendirin
Yeni ürün tanıtım proje şablonları
PLM'deki proje görev şablonları, aşama kapısı kilometre taşlarını, çıktıları ve görevleri ürün hattına, iş birimine, ürün ekibine veya diğer atamalara göre standart hale getirir. Kolaylık ve verimlilik için kavram, gereksinim tanımı, geliştirme, test ve üretim gibi her bir iş akışı durumuna göre görev türlerinizi tanımlayabilirsiniz.
-
Bir ürünü yaşam döngüsü boyunca yönetmek için gerekli olan üst düzey görevleri ve kilometre taşlarını takip edin
-
Bir projenin teslim edilebilir odaklı bir dökümünü daha küçük bileşenlere sağlamak için şablonları kullanın
-
Esneklik ve kontrol arasında doğru dengeyi bulmak için zaman içinde şablonları iyileştirin

Ekip koordinasyonunu ve üretkenliği iyileştirin
Dashboard ve raporlar

Gerçek zamanlı durum ve eğilimleri izlemek için kişiselleştirilmiş, grafik açısından zengin panolar ve raporlar oluşturun. Tek bir tıklamayla herhangi bir veri görünümünü, tabloyu veya raporu dışa aktarın.
Merkezi işbirliği

Akıllı erişim denetimi tarafından yönetilen belirli iş akışlarına tedarikçileri, sözleşmeli üreticileri ve müşterileri dahil edin. Herkesin güncel ürün bilgilerinin bağlamsal görünümleriyle uyumlu olduğundan emin olun.
Görev bildirimleri

Görev atamaları, süresi dolmak üzere olan, geciken veya iletilen görevler ve onaylar için gerçek zamanlı uyarılarla kullanıcıları güncel tutun. Alıcıların işlem yapması için iletileri alaka düzeyine göre yapılandırın.
Değişiklik Yönetimi
Değişmeyen tek şey değişimdir. PLM ile daha iyi yönetin.

Değişim yönetimi nedir?
Değişiklik yönetimi, geliştirme ve üretimden kullanım ömrünün sonuna kadar ürün yaşam döngüsünün birçok aşamasında tasarımlara, öğelere ve kayıtlara yapılan revizyonlar üzerinde kontrol sağlar. Ürün yaşam döngüsü yönetimi, departmanların kuruluş çapında görünürlük ve izlenebilirlik için revizyonları verimli bir şekilde otomatikleştirmesine ve belgelendirmesine yardımcı olmak için değişiklik yönetimi iş akışları sağlar.
Ürün yaşam döngüsü yönetimi ile değişimin kontrolünü elinize alın
Gerçek zamanlı, yapılandırılabilir değişiklik iş akışları
Kuruluşunuzun ihtiyaçlarını karşılamak için resmi ve hızlı iş akışı süreçlerini kolayca yapılandırın. Ekipler, her iş akışı durumundan geçerken bir değişikliğin ilerlemesini gerçek zamanlı olarak grafiksel olarak görebilir. Bu görsel ve işbirliğine dayalı ortam, aşağıdaki gibi iş akışlarındaki değişiklikleri tanımlamanıza, gözden geçirmenize, onaylamanıza ve uygulamanıza olanak tanır:
-
Standart mühendislik değişiklik talepleri ve değişiklik emirleri
-
Düzeltici yeniden çalışmayı izlemek ve projenin zamanında tamamlanmasını sağlamak için tasarım incelemeleri
-
Standartları uygulamak, belge değişikliklerini dağıtmak ve yönetmek için değişiklik emirlerini belgeleyin
-
Geçici bir zaman çerçevesi için sapma ve feragat talepleri
-
Hataları yakalamak, hataları test etmek ve temel nedenleri izlemek için sorun raporları

İzlenebilirlik ile değişiklik yönetimi
Tüm mühendislik ve imalat değişiklik talepleri ve değişiklik siparişleri, merkezi bir sistemde tamamen izlenebilir durumda kalır. Kuruluşunuzdaki herhangi bir yetkili kişi, kimin ve ne zaman dahil olduğunu, hangi öğelerin değiştirildiğini ve ayrıca yorumları görmek için geçmiş değişiklik bilgilerine erişebilir.

-
Bağlantısız çalışma ve bilgi kaybını önlemek için değişiklik süreçlerini tek bir yerden yönetin
-
Elektronik imzaları içeren sistematik olarak denetlenebilir süreçler yürütmek
-
RoHS, REACH ve ISO 9000 gibi düzenlemelere uygunluğu izleyin
Bildirimleri ve gerçek zamanlı 'yapılacaklar' listesini değiştirin
Bir değişim sürecinin bir aşamasına dahil olanlar, o aşamaya gelindiğinde otomatik olarak bilgilendirilir.
-
Bir kişiden yapılması gereken eylem, bir 'yapılacaklar' listesinde özetlenir
-
Hatırlatıcılar, gerekli işlem ayrıntılarıyla birlikte gönderilir
-
Grafiksel olarak zengin panolar, size değişikliklerin gerçek zamanlı durumu hakkında bilgi verir

Mühendislik ve Üretim arasında köprü kurun
Görünürlük

Bir değişikliğe tabi olan bileşenlerin veya alt montajların ayrıntılarını hızla görün ve daha iyi kararlar almak için bu değişikliğin ana montaj veya ürün üzerindeki etkisini anlayın.
İşbirliği

Merkezileştirilmiş veriler ve kolayca yapılandırılan iş akışları, mühendislik değişiklik taleplerini ve mühendislik değişiklik siparişlerini anlamak ve onaylamak için işlevler arası ortak çalışanlar için tutarlı bir süreç sağlar.
Kapalı döngü süreci

Kalite ve mühendislik değişim süreçlerini birbirine bağlamak, sorunların ilk uygunsuzluk raporundan güncellenmiş bir tasarımın yayınlanmasına kadar yönetilmesini sağlar.
Kalite Yönetimi
Ürün güvenliğini, güvenilirliğini ve uyumluluğunu iyileştirin.

Kalite yönetimi nedir?
Kalite yönetimi, olası ürün kalitesi sorunlarını tahmin etmenize, kontrol etmenize ve yanıt vermenize yardımcı olan bir dizi süreçtir. Saha arıza raporları, uygunsuzluklar ve düzeltici/önleyici faaliyetler gibi süreçler verimlilik ve izlenebilirlik sağlar. Kalite ve mühendislik, ürün tasarımlarını iyileştirmek için kapalı döngü bir değişim sürecine sahiptir.
Kapalı Döngü Kalite Yönetimi
İadeden değişim sırasına kadar kapalı döngü, bağlantılı kalite süreçleri
Ürün tasarımı sorunlarını ve tedarikçi sorunlarını önleyin ve bunlara hızla yanıt verin. Uygunsuzluktan iade mal yetkilendirmelerine (RMA), düzeltici ve önleyici faaliyetlere (CAPA), arıza modu ve etki analizine (FMEA), tedarikçi kalite eylem raporuna (SCAR) ve mühendislik değişikliğine kadar kalite verilerinizin ve kritik süreçlerinizin eksiksiz bir görünümünü elde edin.


Yapılandırılabilir süreç yönetimi iş akışları
Kalite yönetimi süreci iş akışları, kuruluşunuzun ihtiyaçlarına göre kolayca yapılandırabileceğiniz PLM ile sağlanır, bunlara aşağıdakiler dahildir:
-
Uygunsuzluk olay raporlama, analiz ve düzenleme
-
RMA iade talepleri, onayı ve onarımı
-
CAPA uyumluluk gereksinimleri
-
İstekleri değiştirin ve siparişleri değiştirin
Uyumluluk ve izlenebilirlik konusunda yardım
-
Değişiklikler, onları kimin, ne zaman ve herhangi bir değişiklik oluşturduğu ile belgelenir.
-
Ayrıntılar, her aşamada kimin ve ne zaman imza attığını içerir
-
Denetim ve uyumluluk gereksinimlerini karşılamak için gereken tek bir veri kaynağı

Değişim, kalite veya başka bir disiplinle ilgili devam eden veya tamamlanmış süreçler tamamen izlenebilir. Yüksek düzeyde düzenlemeye tabi bir sektördeyseniz, uygunluk denetimleri izlenebilirlik için ISO belgelerine bağlanabilir. Kalite süreci iş akışları boyunca, bağlantıyı sürdürmek için etkilenen ürün öğesine başvurulur.
PLM ile ürünlerinizin kalitesini artırma
Kaliteli verileri toplayın
ve analiz edin

Kalite yönetimi çalışma alanları, kalite eğilimlerini değerlendirmenize ve arızaları oluşmadan önlemenize yardımcı olmak için size kaliteli veriler ve yerleşik raporlama çizelgeleri ve grafikleri için merkezi bir konum sağlar.
Otomatik kalite görevleri

Otomatikleştirilmiş kaliteli iş akışları, tamamlanması gereken olağanüstü işler için atanan ekip üyelerine görevler, hatırlatıcılar ve üst düzey açıklamalar gönderir.
Kalite sorunlarını azaltın

Tasarımları geliştirmek, tedarikçi sorunlarını belirlemek ve düzeltmeler yapmak için ürün alanı performansı ve kalite bilgilerini merkezi bir sistemde mühendislerle paylaşın.
Tedarikçi İşbirliği
Ürün güvenliğini, güvenilirliğini ve uyumluluğunu iyileştirin.

Tedarikçi işbirliği nedir?
PLM ile tedarikçi işbirliği, kuruluşunuzun bileşenleri ve hizmetleri belirlerken ve tedarik ederken doğru tedarikçi bilgilerini kullanmasını sağlar. Yerleşik tedarikçi yönetimi iş akışları, onların çalışmalarını izlemenize ve denetlemenize yardımcı olur. Tedarikçi işbirliği araçları, tasarımları, malzeme listesi ayrıntılarını ve daha fazlasını paylaşarak geliştirme döngülerini hızlandırmanıza yardımcı olur.
Tedarik zincirinize 7/24 bağlı kalın
Teklif verme, satın alma ve tedarikçi işbirliği verimliliği için otomatikleştirilmiş süreçler.
Tedarikçi bilgilerinin merkezi kaynağı
Onaylı üretici listeleri (AML) ve onaylı satıcı listeleri (AVL) ve ayrıca her tedarikçinin sağladığı bileşenler ve bunların kuruluşunuz için stratejik önemi de dahil olmak üzere tedarikçileriniz hakkında kapsamlı bilgileri tek bir sistemde yönetin.


Otomatik tedarikçi incelemeleri
Otomatik bir tedarikçi denetimi iş akışı, her tedarikçi kaydının en son bilgilerle güncel tutulmasını sağlamak için bir tedarikçi incelemeye hazır olduğunda sizi bilgilendirir. Tedarik, kalite ve diğer sorumluluk alanlarındaki paydaşlar, tedarikçinin uygunluğunu bilmek için bir onay sürecinden geçen bir tedarikçinin gerçek zamanlı durumunu görebilir.
İşbirlikçi satın alma süreci
-
Tedarikçileri RFQ süreci boyunca sizinle işbirliği yapmaya davet edin ve yanlış anlamalardan kaynaklanabilecek aşağı yönlü hataları azaltın
-
Doğru fiyat teklifi için tasarım ayrıntılarını göstermek için ürün çizimlerini ve 3D görselleştirme modellerini tedarikçilerle paylaşın
-
Proje sonuçlarını iyileştirmek için iç ve dış paydaşları teslim edilebilir beklentiler üzerinde hizalayın

Tedarikçilere, satın alma sürecine aktif olarak katılmaları için yalnızca görmeleri gereken verilere kontrollü erişim verin
PLM'de tedarikçi işbirliğiyle daha fazlasını yapabilirsiniz
Hangi tedarikçileri kullanacağınızı bilin

Bir grup insanın bilgisine güvenmek veya tercih edilen tedarikçiler için e-postaları ve elektronik tabloları araştırmak yerine, ihtiyacınız olduğunda güncel bilgileri merkezi bir sistemde bulun.
Tedarikçi uyumluluğunu
iyileştirin

Malzeme listesi verileriniz ve yapılandırılmış PLM iş akışlarınız için merkezi bir sistemle, ürüne özel ayrıntıları ve sektör uyumluluğu gerekliliklerini ve belgeleri tedarikçilerinizle paylaşabilirsiniz.
PLM'yi CRM ve ERP ile entegre edin

Tedarikçi, envanter ve ürün tasarım ayrıntılarını değiş tokuş etmek için PLM, CRM ve ERP'yi entegre ederek manuel müdahaleye gerek kalmadan tedarikçi bilgilerinin tüm kurumsal iş sistemlerinizde tutarlı olmasını sağlayın.